Üks pilt ütleb rohkem, kui 100 sõna!
Kodulehe puhul see nii ka on. Inimesed on harjunud kiiresti infot kätte saama.
Kui koduleht on täis tihedat teksti ja seda pole liigendatud tekstiliselt või piltidega, siis enamus külastajatest lihtsalt lahkub sellelt lehelt.
Mõttega valitud ja kvaliteetne foto seob lugeja sõnumiga ja annab talle positiivse emotsiooni.
Kuidas optimeerida pilte otsimootoritele?
Kodulehel kasutatavate fotodega saab üsna lihtsalt muuta kodulehe sõnumit või sealt saadavat emotsiooni. Fotod võiksid kodulehel olla võimalikult hea kvaliteediga ja valitud lehele (taga)mõttega.
Enamasti kasutatakse kodulehel omatehtud fotosid, pildistades kas oma tooteid, tehtud töid või muid olulisi sündmusi. Fotokaamera paneb pildile ise nime (näiteks: IMG_2276.jpg).
Kasutades neid pilte oma kodulehtedel, peaksime kindlasti piltidele õiged nimed panema. Seda saab teha tavaliselt lehele fotot lisades.
Proovi googeldada näiteks “IMG_2276.jpg” ja vaata, mis tulemused saad. Aga tavaliselt otsitakse ikka teiste sõnadega…
Kõrvaloleval pildil on näha, milline ala otsitulemustes saab enamuse vaatajate tähelepanust.
Milleks on vajalik piltide optimeerimine?
Kujutame näiteks ette, et Sul on mööblit valmistava firma koduleht.
Kui teha nüüd oma toodetest fotod ja need üles laadida kaamera poolt antud nimedega, siis oleme hea võimaluse maha maganud.
Meie lehe külastajad näevad pilte ja sellega on kõik korras. Aga Google ei tea, mis sellel pildid kujutatud on.
Kui otsime Google’st meid huvitavat infot, siis saame tavaliselt üsna palju vasteid ja hakkame nende hulgast omale sobivat otsima.
Enamikul meist raugeb jaks hiljemalt otsitulemuste esimese lehe teisel kolmandikul.
Nagu öeldakse, kui sind pole siin, siis sind pole olemaski!
Kõik tahaksid ju olla otsitulemustes esimeste hulgas.
Google reastab tulemused paljudest tunnusest koosneva algoritmi järgi
Mõned tähtsamad põhjused, miks kellegi tulemus on teistega võrreldes otsingutes eespool :
- Seda lehte külastatakse tihedamini konkurentidest
- Lehel olev info vastab otsirobotitele ette söödetud infole
- Lehe külastajad viibivad lehel kauem ja liiguvad kodulehel ringi
- Sellele lehele viidatakse teistelt lehtedelt
- Lehele viitavate lehtede Pagerank on kõrge
- Otsitav sõna on olemas lehel oleva artikli pealkirjas, artikli sisus kasutatud ja see on ka korralikult sildistatud
- Otsitav sõna on olemas ka domeeninimes või internetiaadressis
Kui nüüd pildid on õieti nimetatud, siis kes otsivad näiteks sõna “raamaturiiul”, saavad otsitulemustes ka pildivasteid.
Pildile klikkamine viib aga kodulehele ja sellega seoses tõuseb lehe külastatavus.
Kui see riiuli pilt on huvilise juba lehele toonud, siis ilmselt vaatab ta seal ka ringi ja tutvub teiste toodetega.
Piltidele õigete nimede andmine, ehk optimeerimine, toob lehele rohkem külastajaid ja see omakorda tõstab kodulehe otsitulemustes ettepoole.
Kui vajad abi, siis helista: 509 7129 või saada kiri vajutades siia!
Parimate tervitustega
Rain Eendra