Öeldakse, et loodus tühja kohta ei salli. Igal asjal ja tootel on oma etapid, ehk elutsükkel. Elutsükli halvaks küljeks on fakt, et asjad vananevad ajas. Samas konkurents toimib ja tühjaks jäänud kohad võetakse kiirelt üle uute (tsükli algusfaasis olevate) asjade poolt. Kõik see kehtib ka kodulehtede kohta.

Miks ma sellest räägin?
Oma igapäevatöös puutun sageli kokku kodulehtedega, mis on oma hiilgeaja ära elanud aastal 2008 – 2010 ja kus vahel on hinnadki veel kroonides. Ütlen otse – sellised lehed toovad omanikele kasu asemel selget kahju, k.a. mainekahju. Kui ettevõte ei saa oma kodulehte korras hoitud, siis ei tekita see usaldusväärsust ka tema poolt pakutava toote või teenuse suhtes.

Mis on kodulehe eesmärk?

Kõik, kes midagi toodavad või mingit teenust pakuvad, tahavad seda ka müüa.
Ja peaaegu alati tahetakse müüa rohkem ja/või müüa kallimalt. Selleks ju ettevõtted ongi, et tuua omanikele tulu.

Olen märganud sageli, et ettevõtted on tublid oma personali kasvatama ja koolitama, et müüki ikka rohkem oleks.
Kui ettevõttes pole pädevat IT-tegelast ja juhil pole aega või oskust tegelda IT-ga, siis on tulemuseks see, et jäetakse kasutamata lihtne ja töökas ressurss – koduleht, (loe müügimees), kes teeb müügitööd 24/7.

Siit tulenevalt ongi kodulehe ülesanne tutvustada brandi või toodet ja panna sihtgruppi seda tahtma ja ostma.

Aastaid tagasi olidki kodulehed staatilised ja pigem selles mõttes konservatiivsed. Oli ikka firma tutvustus, tooted ja teenused, hinnakiri ja kontaktileht. Harva, kui seda uuendati, enamasti, kui hinnakirja oli vaja muuta. Otsimootoritele sai lehte tutvustada lehe koodi sisse metafraase pikkides ja oligi kõik hästi.

Tolle aja lehtede leitavus tänastes otsimootorites (nt. Googles) on kesine ja kui Su konkurent suudab pakkuda enamat, siis Sinu leht muudkui vajub otsitulemustes taha poole. Ja see pole hea!

Aga seda saab muuta!

Tänapäeval on kodulehed dünaamilised, ehk pidevalt uuenevad!
Autot me ju vahetame, kui tuleb jälle aeg. Riidedki lähevad moest ja kuluvad ära. Kodulehega on sama lugu.
Koduleht ei saa tegelikult kunagi valmis! Alati saab teha paremaks ja lisada uut infot, pilte ja lugusid.
Praegusel ajal reastab Google ja teised otsimootorid meie kodulehti hoopis teiste tunnuste järgi, kui ta seda tegi 5 aastat tagasi. Ja oluliseks näitajaks on, kui palju Su lehte külastatakse ja kui palju sellest mujal räägitakse, ehk sinna viidatakse mujalt.
Mida enam Su kodulehel rahvast käib, seda populaarsemaks seda peab Google ja seda rohkem eespool ta Sinu lehte oma otsitulemustes näitab!

Kui Su koduleht on uuendamata juba aastaid ja sinna ei teki uut ja kasulikku infot Sinu Sihtgrupi jaoks, siis pole seal Sihtgrupil ka põhjust käia.
Need, kes uuendavad oma kodukat tihti ja kaasavad sinna veel sotsiaalmeedia võimenduse (Facebook, Twitter, jne), need on sarnaste otsisõnade puhul otsimootorites esireas!
Kes on esimeste seas, need saavad ka tööd ja raha.

Mida siis teha?
Kui vaatad ringi, siis märkad, et praeguste kodulehtede seas on trendiks pidada avalehel blogi. Kui sinna tekib kuus 4 – 8 postitust, siis on OK.
Postituste kandev sõnum Sinu sihtrühmale on – olla neile kasulik!

Kui Sa oled põrandafirma, siis räägi, kuidas põrandaid hooldada. Kui Sa oled juuksur, siis räägi trendidest ja hooldusvahenditest. Kui Sa oled tehnikakaupade maaletooja, siis räägi oma blogis uutest toodetest, testi neid ja võrdle omavahel, (hea näide on näiteks Photopoint).

Ole kasulik oma sihtrühmale ja näita ennast selle ala eksperdina!

Siis tekkib usaldus ja ostetakse Sinult!

Helista 5097129, kui soovid oma kodulehte uuendada ja olla esimeste seas!

Rain Eendra
vihmategija.ee